Detta år har varit det mest händelserika året i mitt liv. Vi har bott i två städer och flyttat fyra gånger. Blivit vräkta och köpt vår första egna bostadsrätt, köpt och adopterat bort en hund, blivit gravida (!) och renoverat en hel lägenhet. Det här kommer väl ta hundra år att få ihop men ska bli kul att se!
 
DECEMBER 2015
 
 
...Bodde vi i kallhäll i Stockholm och jag jobbade på 7-eleven vid NK. På rasten sprang jag till NK och stod i kö i typ 45 minuter för att få en signerad bok av Alex & Sigge som jag skulle ge bort i julklapp till Markus. Starstrucked (och allmänt efterbliven då) som jag var råkar jag skicka bilden till honom i ren extas efteråt. Värt va? Haha. 
 
 
 
Här bodde vi! I en liten etta på 40 kvadrat på nionde våningen. Vi hade sjöutsikt från vår minibalkong som ingen ens vågade gå ut på. Hyran låg på 8000kr i månaden och det tog på riktigt 25 minuter med pendeltåg (!) in till Stockholms city, haha. Så där åkte vi varje dag till och från jobbet. I och med att jag jobbade på 7-eleven började jag som tidigast typ 5.45 och slutade som senast vid 11.15. HERREGUD att man orkade hålla på. Var hemma efter midnatt ibland och Markus fick gå tio minuter till pendelstationen och möta mig mitt i natten.
 
 
Vi bakade pepparkakor och försökte få in lite julstämning hemma. Köket var nyrenoverat och vi älskade verkligen den här lägenheten! Vi kände dock att det inte var värt att betala 8000kr/månad för att ändå pendla en timma om dagen till och från jobb, så i hopp om att få mer för pengarna flyttade vi till Västerås i december. Flyttlass nummer ett i skaran (totalt sett flyttlass nummer typ tre då vi bodde i uppsala under sommaren!) 
 
JANUARI 2016
 
Januari och februari var årets värsta månader och jag har knappt några bilder alls härifrån i telefonen. Jag fick jobb på Hööks (woho!) och vi flyttade hit från stockholm utan att ha fått tag i någon ny lägenhet, så vi mellanlandade med hela flyttlasset hemma hos mamma en vecka. Det var såklart bara nödlösning att bo på mitt lilla flickrum, så vi letade som idioter efter en lägenhet att hyra i andrahand. Vi fick tag på en "nyrenoverad trea" som låg på liegatan på hammarby för 7500kr i månaden. Uthyrningen var bara under två månader så vi tog den och tänkte att vi garanterat skulle få tag på en bättre inom två månader. Alltså gud. När vi skulle komma och kolla på den låg det madrasser och sängar överallt, dörrar var sönderslagna och det vällde in iskall luft från fönstrena. De som bodde där hade typ 10 barn och vi fick skriva ett inneboendekontrakt då dom inte hade tillstånd att hyra ut i andrahand. Området var också hemskt, riktig betong, haha. Var några bilbränder under tiden vi bodde där bland annat. Vi hade ingen bil och gick tio minuter fram och tillbaka för att handla mat som vi bar hem i ryggsäck. 
 
 
 
 
 
Och bara någon vecka in på januari bröt Markus av lårbenet för andra gången i sitt liv. Samma dag skulle jag gå introduktion första dagen på Hööks, och jag fick ringa i panik och meddela att jag inte kunde komma in för att Markus skulle in akut på operation. Fin start på nya jobbet liksom. Om det redan var hemskt innan blev det tusen gånger värre nu. Jag har aldrig varit så orolig i hela mitt liv som under operationen, och jag satt och grät i 4 timmar innan jag fick träffa honom igen. Var typ övertygad om att han skulle dö, haha. Efteråt satt jag och höll hans hand konstant. I och med att han delade rum med en (en gamling som brutit höften och låg och skrek nätterna igenom..) så fick jag inte stanna kvar på natten. Vi låg vakna och smsade heeeela natten och han hade så extremt ont och ingen hjälpte honom. Jag gick upp 6 på morgonen för att åka dit och få vara med honom några timmar innan jag skulle till Hööks och gå intro. Var riktigt jobbigt att inte få vara där hela tiden, och dessutom försöka vara trevlig och lära mig nya saker på mitt nya jobb. Gick typ in på toaletten och grät emellanåt, haha. Direkt efter jobbet åkte jag såklart för att vara med Markus på sjukhuset. Min prins. 
 
När han kommit hem från sjukhuset så låg han såklart orörlig och var till 100% beroende av min hjälp. Jag hjälpte honom att kissa i en flaska (haha), hålla koll på alla smärtstillande och sprutor han tog varje dag, la om såret osv. Men en dag när jag var på jobbet och han låg hemma i soffan ringde det på dörren. Han kunde såklart inte öppna då han inte kunde ta sig upp själv. När jag kom hem från jobbet ser jag att det sitter en lapp på "vår" dörr. Då har kronofogden varit där och försökt få tag i han som vi hyrde av!! Så jäkla sjukt haha. Herregud alltså.
 
FEBRUARI 
 
 
 
 
I början på februari var vi på "visning" på vår förstahandslägenhet vi skulle komma att flytta in i på haga 1 mars! Exakt i samma lägenhet bodde mamma när hon var bebis tills att hon var typ tre år, så himla häftigt verkligen. Den var riktigt ful men med nyrenoverat kök och badrum pga att de haft vattenskada. Vet inte hur många som krigade för denna lägenhet men jag ringde varje dag och tjatade, bönade och bad (typ). 
 
MARS 
 
 
Den blev vår och vi fick flytta ifrån misären! Hur glada och lyckliga som helst. Markus hade börjat kunna gå igen, och började jobba lite smått med sitt egna företag.
 
 
...och han fick även nycklarna till sitt nya egna kontor som låg mitt i stan! Livet började äntligen gå bra, haha. Sjukt fint kontor med öppen spis och stora fönster. Ville bo här i smyg.
 
APRIL
 
 
April kom och likaså min födelsedag! Jag blev firad med donkenfrukost (favorit) i sängen och fick fina presenter av min kärlek.
 
 
...och några dagar senare fick vi tillökning i familjen<3 Mopsvalpen Anton som tog våra hjärtan med storm!
 
MAJ
 
 
Maj kom och sommaren slog till direkt! Det fina vädret bjöd på mysiga promenader med Anton..
 
...och luncher på vår balkong!
 
 
..och något glas rosé. Här var jag gravid utan att veta om det.
 
JUNI
 
Efter en månads PMS, bråk och gråt så trodde jag att jag hade fått cancer i livmodern, vilket jag tänkte boka en läkartid för att kolla upp. Fick min sjukdom bekräftad när jag plötsligt kräktes en morgon, och var så trött att jag inte ens orkade prata för att det var så ansträngande för kroppen. Markus tyckte att jag skulle ta ett graviditetstest men jag tyckte att han var larvig. Var helt övertygad om att jag var allvarligt sjuk. En kväll slog det mig som en blixt att jag var gravid, jag vet inte varför. Men helt plötsligt bara visste jag! Vi åkte sent till ica maxi och köpte ett test, men jag kände att det nästan var onödigt att ta det för att jag redan visste, haha! Solklart positivt på en sekund iallafall. Markus jublade och jag skrattade hysteriskt som en mentalsjuk person, typ. Väldigt välkommet iallafall även fast det tog lång tid för mig att smälta chocken, Vi fick reda på senare att jag var i v. 6-7 här.
 
Haha alltså<3 Mina kära syskon. 
 
JULI
 
 
Juli kom och jag lyckades tjata till mig ett tidigt ultraljud för att fastställa vilken vecka jag var i. Vi hade verkligen ingen aning alls. Och här är vår skrutt i vecka 11! Vi var helt mållösa efter ultraljudet och blev helt förälskade i det lilla liv jag hade i magen.Det var först då jag blev genuint glad för graviditeten. Vi tyckte att den (hon, vi visste inte kön här) var det absolut sötaste och finaste vi sett. Ser ju nu i efterhand att hon hade helt sjuk form på huvudet och typ en krok till ben för att det var så tidigt, haha! Bilderna hamnade på kylskåpet.
 
 
Midsommar firades hos min kollega Jennifer! Anton hängde på såklart. Vi badade jacuzzi (och jag var nojig över att folk skulle se att jag var gravid, var HELT platt såklart eftersom att bebisen bara var några cm). 
 
AUGUSTI
 
 
 
Jag fick fast anställning på Hööks och här började det synas liiiiite att jag var gravid iallafall! Spände väl ut magen allt jag kunde och typ "titta min mage!!!!" tio gånger om dagen, haha. Tyckte själv att det var jobbigt att det inte syntes speciellt mycket. Här skulle vi på RUL en vecka senare, och vi räknade ner timmar (på riktigt). V. 17+ på bilderna.
 
SEPTEMBER
 
Alltså om jag får välja en favoritmånad så är det september.
 
 
RUL visade en frisk liten flicka, och vi var i total extas. Jag samlade mod till mig och la upp för allmänheten att jag var gravid. Det var riktigt jobbigt faktiskt, trodde att folk skulle prata illa och kolla snett. Jag blev överväldigad av positiv respons. <3
 
 
Jag blev rejält sjuk med feber, men vi hade bokat "resa" till ullared helgen efter RUL för att shoppa till bebisen! Världens mysigaste resa med markus pappa, bror och brors flickvän. Verkligen helt underbart att få börja köpa grejer, trots att jag knappt orkade gå eller kunde prata pga sjukan.
 
 
Och någon vecka senare skålade vi då vi köpt vår första egna bostadsrätt! Blir fortfarande helt överlycklig i själen av att se alla bilder från september. Snacka om att livet börjat reda upp sig. Fast jobb och en egen bostadsrätt. Och en frisk flicka som började sparka i magen<3
 
OKTOBER
 
 
 
Oktober kom och magen började bli stor! V. 23+5 (24) här.
 
NOVEMBER
 
 
 
 
 
Okej november var en riktig kaosmånad. Vi fick nycklarna till vår lägenhet (hurra!) och satte igång och panikrenoverade. Vi trodde stenhårt på att vi skulle hinna klart på tre veckor. Båda jobbade alltså dagtid och jag började bli riktigt gravid. Ryggen protesterade och jag grät varje kväll av smärta. 
 
 
Allt färdigpackat på markörgatan! Vi la ju in nytt golv här direkt när vi flyttade in. Lite vemodigt att flytta härifrån måste jag säga, ni ser ju vilken resa vi gjort under året hittills. "Och tänk att vårt barn blev till här!!!!" sa jag till Markus hundra gånger med tårar i ögonen, haha. 
 
 
Flyttlasset gick till vår icke klara lägenhet!
 
DECEMBER
 
 
 
 
 
Och här är vi nu<3 Tog två snabba bilder hemma på det som börjar bli klart här hemma. Alltså ser ni vilket jävla år!? Det är helt sjukt, haha. Det har verkligen varit både upp och ner, men det har helt klart hänt mest positiva saker i andra halvan av året. Sjukt vilken resa vi gjort jag och Markus. Du jag och vår L*** föralltid! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej